12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής
Αθήνα, 26 Φεβρουαρίου 2018
4η Ανακοίνωση
12ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής
Η Π.Ε.ΚΑ.Π. σε συνεργασία με το Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας και τα Τμήματα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστικών Συστημάτων και Μηχανικών Αυτοματισμού του Α.Ε.Ι. Πειραιά Τ.Τ. (Τ.Ε.Ι. Πειραιά), διοργανώνουν το
Αντικείμενο |
Στις μέρες μας, οι ψηφιακές τεχνολογίες και ο παγκόσμιος ιστός αποτελούν κομβικό παράγοντα ανάπτυξης και ένα ισχυρό εργαλείο για την παραγωγή, τη μάθηση, την επικοινωνία και την κοινωνική δικτύωση. Στο πλαίσιο αυτό, η εκπαιδευτική κοινότητα καλείται να τις διαχειριστεί αποδοτικά και αποτελεσματικά, ώστε να συμβάλλουν καθοριστικά στη βελτίωση της εκπαίδευσης και στην ανάκαμψη της οικονομίας της χώρας που είναι σήμερα, λόγω της κρίσης, το κύριο ζητούμενο.
Σκοπός του συνεδρίου είναι να προσφέρει ένα δημόσιο βήμα ώστε να αναδειχθούν και συζητηθούν όλα τα θέματα σε σχέση με τη διδασκαλία και τη διδακτική της Πληροφορικής και αφορούν:
- τις ψηφιακές τεχνολογίες στη διδασκαλία και τη μάθηση
- τις καινοτόμες διδακτικές μεθοδολογίες και τεχνικές που προωθούν νέες αντιλήψεις για την εκπαίδευση γενικότερα και
- το ψηφιακό και πληροφορικό γραμματισμό εκπαιδευτικών και μαθητών.
Απώτερος στόχος του συνεδρίου είναι να ενθαρρύνει και να προωθήσει την επικοινωνία και την ανάπτυξη ουσιαστικού και παραγωγικού διαλόγου μεταξύ εκπαιδευτικών της Πληροφορικής, στελεχών της εκπαίδευσης, επιστημόνων και ερευνητών και γενικότερα όλων όσων ενδιαφέρονται για τα ζητήματα της Πληροφορικής στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Θεματικές ενότητες
Το συνέδριο εστιάζει στις παρακάτω θεματικές ενότητες, χωρίς να αποκλείει και άλλες σχετικές πάντα με τον γενικότερο τίτλο του:
- Εκπαιδευτική πολιτική για τη διδασκαλία της Πληροφορικής
- Προγράμματα Σπουδών Πληροφορικής
- Ο ρόλος του Καθηγητή Πληροφορικής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
- Επιμόρφωση Καθηγητών Πληροφορικής
- Το Σχολικό Εργαστήριο Πληροφορικής και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο
- Διδακτική του Προγραμματισμού και της Αλγοριθμικής, Εκπαιδευτικά Προγραμματιστικά Περιβάλλοντα
- Διδακτική αξιοποίηση σύγχρονων Υπηρεσιών Διαδικτύου και Κοινωνικής Δικτύωσης στα μαθήματα Πληροφορικής
- Ελεύθερο Λογισμικό/Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), Ανοιχτό Υλικό και Ανοικτοί Ψηφιακοί Εκπαιδευτικοί Πόροι για τα γνωστικά αντικείμενα της Πληροφορικής
- Εκπαιδευτικό Λογισμικό
- Ηλεκτρονική Μάθηση
- Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Θέματα Ασφάλειας στο Διαδίκτυο
- Καινοτομία και Πληροφορική
- Εκπαίδευση Ενηλίκων και Πληροφορική
Σε ποιους απευθύνεται
- Καθηγητές Πληροφορικής
- Στελέχη της εκπαίδευσης
- Φοιτητές και σπουδαστές Πληροφορικής
- Επιστήμονες και ερευνητές με ενδιαφέρον για την Πληροφορική και τις Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση
Δραστηριότητες - Εργασίες
- Κεντρικές ομιλίες
- Συνεδρίες στρογγυλής τράπεζας
- Παρουσίαση εισηγήσεων και ανακοινώσεων
- Εργαστηριακές παρουσιάσεις
- Συνεδρίες εκπαιδευτικών σεναρίων
Στο συνέδριο μπορούν να υποβληθούν πέντε κατηγορίες εργασιών:
- Ερευνητικές εργασίες (8-10 σελίδες)
- Πλήρεις εισηγήσεις (6 - 8 σελίδες)
- Σύντομες ανακοινώσεις (4 - 6 σελίδες)
- Εργαστηριακές παρουσιάσεις (2 - 4 σελίδες)
- Εκπαιδευτικά σενάρια (2 - 4 σελίδες)
Οδηγίες για τη συγγραφή των εργασιών και για τον ηλεκτρονικό τρόπο υποβολής αναφέρονται στην ιστοσελίδα του συνεδρίου (Παράταση υποβολής εργασιών έως 5/4/2018).
Κόστος συμμετοχής
|
€20 |
|
€20 |
|
€10 |
Σημαντικές Ημερομηνίες
|
20 Μαρτίου 2018 |
|
5 Απριλίου 2018 |
|
15 Απριλίου 2018 |
|
25 Απριλίου 2018 |
|
25 Απριλίου 2018 |
|
1 Μαΐου 2018 |
|
4 - 6 Μαΐου 2018 |
Επικοινωνία
Πληροφορίες στο τηλέφωνο 211-8508055, στην ιστοσελίδα http://synedrio.pekap.gr και στο email
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
Εκ της Συντονιστικής Επιτροπής
Παρουσίαση των μοντέλων της εκπαιδευτικής ρομποτικής
Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου, απονεμήθηκαν έπαινοι ΟΙ στους «ΥΠΕΡ6» και τους «ΧΡΥΣΑΕΤΟΥΣ» στους Μαθητές Της Ε1 ΚΑΙ Ε2 τάξης που διακρίθηκαν ΣΤΟ διαγωνισμού εκπαιδευτικής Ρομποτικής .
Εγινε η παρουσίαση των μοντέλων που δημιούργησαν οι μαθητές στους συμμαθητές τους όλων των τάξεων, υπό την καθοδήγηση της δασκάλας πληροφορικής κ. Σπυριδούλας
Επιστολή προς τους γονείς
Αγαπητοί γονείς,
Ζούμε στον 21ο αιώνα, τον αιώνα της Πληροφορικής. Η Πληροφορική είναι, κατά κύριο λόγο, η επιστήμη που διδάσκει πώς από την σύλληψη μιας ιδέας φθάνει κανείς στην υλοποίησή της, με μια σειρά τυπικών λογικών βημάτων και αξιοποιώντας τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του Διαδικτύου. Κάθε αλληλεπίδραση όμως ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Ο προγραμματισμός λοιπόν είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου.
Από τις 8 έως 14 Δεκεμβρίου 2014 θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη χρονιά η δράση με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα»
Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού 2014
11-17 Οκτωβρίου 2014 #codeEU
Κάθε αλληλεπίδραση ανάμεσα σε ανθρώπους και υπολογιστές διέπεται από έναν κώδικα. Αυτό συμβαίνει όταν δημιουργείτε μια διαδικτυακή εφαρμογή, όταν χρησιμοποιείτε το GPS κατά την οδήγηση ή όταν επιθυμείτε να αλλάξετε ριζικά τις κοινωνικές επαφές. Ο προγραμματισμός είναι παντού και είναι καθοριστικός για την κατανόηση ενός υπερσυνδεδεμένου κόσμου και την ανάπτυξη και παροχή μιας σειρά υπηρεσιών και εργαλειων που διευκολύνουν τη ζωή μας.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής με την αιγίδα του ΥΠΑΙΘ 148023/Γ2 /17-09-2014 στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα» υποστηρίζουν και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών πληροφορικής στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.
Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά σε αυτή τη δράση
Ο κόσμος της Πληροφορικής στο Δημοτικό
Με την εισαγωγή της Πληροφορικής στο Δημοτικό επιδιώκονται οι παρακάτω επιμέρους ειδικοί
σκοποί:
- Να γνωρίσουν την κεντρική μονάδα και τις βασικές περιφερειακές συσκευές (πληκτρολόγιο, οθόνη, ποντίκι, εκτυπωτής) του υπολογιστή, να μπορέσουν να εξηγήσουν με απλά λόγια τη χρησιμότητά τους, να τις θέτουν σε λειτουργία και να τις χρησιμοποιούν με ασφάλεια.
- Να προσεγγίσουν οι μαθητές βασικές έννοιες της Πληροφορικής και να οικειώνονται βαθμιαία το λεξιλόγιο και τις ορολογίες της επιστήμης.
- Να εργασθούν με σχετική αυτονομία σε ένα γραφικό περιβάλλον εργασίας και να χρησιμοποιήσουν λογισμικό γενικής χρήσης για να εκφράσουν τις ιδέες τους με πολλούς τρόπους και μέσα.